Naučné stezky v Deštné Orlické hory

Tipy: K4M DO PŘÍRODY

Naučné stezky v Deštné Orlické hory nabízí zábavně naučnou stezku S Kačenkou po stopách sklářů, která Vás provede historií tavení skla. Další naučná stezka je Kačenčina pohádková stezka která nabízí na každém stanovišti nejen pohádkový příběh a příjemné posezení, ale zaujme i soutěživé děti, neboť se zde ukrývá také úkol pro splnění soutěže.

Naučná stezka S Kačenkou po stopách sklářů​

Jedná se zábavně naučnou stezku, která Vás provede historií tavení skla. Na trase z Deštného v Orlických horách do Orlického Záhoří je v místech spjatých s historií sklářů umístěno sedm informačních tabulí. Na každé informační tabuli se hráči seznamují s historií a opisují jednoduché soutěžní kódy, které vyplňují do tabulky pravidel hry.

Tabulku s vyplněnými kódy můžete odevzdat v informačním centru v Deštném v Orlických horách nebo Orlickém Záhoří, kde budete za Vaši snahu odměněni skleněnou mincí s motivem Kačenky a Pašeráků. V případě, že vyplněnou tabulku s kódy ve výše uvedených informačních centrech odevzdáte, budete zařazeni do slosování, které proběhne každý rok na akci „Tavení skla dřevem“. Tato naučná stezka vznikla díky fondu mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v letech 2007-2013., v rámci projektu „S Kačenkou po stopách sklářů“.

Naučná stezka Okolím Deštného​

Trasa naučné stezky začíná na konečné autobusu u hotelu Orlice v Deštném v Orlických horách – Zákoutí. Pokračuje po silnici směr Šerlich a odbočuje vlevo na silnici k hotelu Šerlišský mlýn. Asi po 500 m odbočuje vpravo přes říčku Bělou na žlutou turistickou cestu a souběžně s ní pokračuje na hřeben Orlických hor k Masarykově chatě na Šerlichu. Odtud pokračuje po hřebenové cestě souběžně s červenou turistickou cestou – Jiráskova horská cesta – přes NPR Bukačka na křižovatku lesních cest pod Polomským kopcem.

Zde je odbočka NS vpravo k Vrchmezí. Z křižovatky pod Polomským kopcem pokračuje dále po lesní silnici do PR Sedloňovský vrch, dále po této silnici kolem Sedloňovského Černého kříže. Ve druhé ostré pravotočivé zatáčce odbočuje vlevo k modré turistické cestě a po ní pokračuje zpět do Deštného v Orlických horách, kde končí ve středu obce u kostela na zastávce autobusů.

Webová stránka​

Naučné stezky v Deštné Orlické hory

Pokračovat ve čtení:​

Naučná stezka Kačenčina pohádková stezka

Již 300 let vládne Orlickým horám princezna, jediná vládkyně hor v českých zemích. Je to princezna Kačenka a vy s ní můžete strávit den plný zážitků a poznání na její pohádkové stezce až do ukončení letního provozu lanovky do 30.9. S Kačenkou na každém stanovišti objevíte nejen pohádkový příběh a příjemné posezení, ale zaujme i soutěživé děti, neboť se zde ukrývá také úkol pro splnění soutěže.

Součástí zastávek jsou interaktivní prvky, které děti rozvíjí a vždy souvisí s příběhem a lokalitou. Pro soutěživé je součástí pohádkové stezky pohlednice, kterou lze zakoupit na prodejních místech. Do této pohlednice sbíráte razítka z trasy, která jsou u každé zastávky. Obsahuje také mapku, kde jsou vyznačena místa s úkoly a razítky. Po nasbírání razítek ze všech stanovišť obdržíte jednu z odměn. Kromě zábavné soutěže se dozvíte nové příběhy a strávíte krásný den v přírodě Orlických hor.

Prodejní místa pohlednic:
Informační centrum Deštné, Pokladna sedačkové lanovky Sportprofi, Lanový park Deštné, Penzion a restaurace Kozí chlívek, Adventure půjčovna Deštné, Ateliér zvonaře a hrnčířky.

Kačenčina pohádková stezka, Naučná stezka Okolím Deštného, Naučné stezky v Deštné Orlické hory, Naučná stezka Deštné v Orlických horách, Naučná stezka S Kačenkou po stopách sklářů.