Kam do přírody Královéhradecký kraj Turistika Prachovské skály
Turistika Prachovské skály

Turistika Prachovské skály v Českém ráji je bohatá na řadu vzácných živočichů. Zdejší příroda poskytuje útočiště například netopýrům, výru velkému a několika druhům datlů. Prachovské skály a jejich okolí jsou místem s bohatou historií, počátky osídlení lze dohledat do starověku.

Více informací:

Velký okruh vás seznámí s velkým množstvím zajímavých míst Prachovských skal a je asi nejatraktivnější a nejzajímavější cestou skalními masívy. Velký okruh začínáme u Turistické chaty. Vydáte se po zelené turistické značce, která mimochodem celý okruh označuje, prozatím v souběhu i s červenou turistickou značkou směrem k Pechově vyhlídce. Asi po 200 metrech se značky od sebe oddělují a vás hned na začátku čeká strastiplný výstup po mnoha kamenných schodech, které vedou až na Pechovu vyhlídku. Zde se rozprostře výhled do Zelené rokle.

Po shlédnutí scenérií se vydáte dále na rozcestí Nad Fortnou a dále sestupujeme mezi skalní masívy na místo nazvané Fortna. Zde vstupujete do roztodivného labyrintu skalních masívů u Šikmé věže. Vymotáte se z labyrintu skal a dojdeme k další zajímavé vyhlídce, která se jmenuje Šikmá věž. Z vyhlídky se vám otevírá nádherný výhled směrem na jih k Ostružnu a Veliši a dále až k Jičínu a kopci Zebínu.

Od Šikmé věže vás zelená značka vede kolem pamětní desky V. Náprstka mezi skalami vzhůru k rozcestí U buku. Dále pokračujete společně se žlutě značenou trasou na Vyhlídku míru, kde se vám otevírá pohled do císařské chodby a k zadní točenici. Z vyhlídky pokračujete po hřebeni Bukoviny na rozcestí Nad císařskou chodbou a dále na Hlaholskou vyhlídku.

Od vyhlídky jdete ještě kousek po hřebeni a pak vás velký okruh vede klikatými cestami Točenice dolů mezi skalní obry. Zde několikrát sestoupíte a poté ihned vystoupáte po pískovcovém schodišti, míjíte Rumcajsovu a Hakenovu vyhlídku. Točenicí poté kličkujete mezi skalami až vystoupáme k Všetečkově a Šlikově vyhlídce. Z těchto vyhlídek se vám skýtá pohled z druhé strany Císařské chodby. Již vám zbývá tedy jen sestoupit dolů k ústí Císařské chodby a spolu s dalšími značenými turistickými cestami jít zpět k Turistické chatě.

Turistika Malý okruh 1,5km

Malý okruh mohou využít návštěvníci Prachovských skal pro krátkou procházku. Okruh začíná u Turistické chaty, odkud se vydáte po žluté turistické značce směrem k rozcestí Zadní točenice. Zde odbočíte vpravo a po schodišti začínáte stoupat Myší dírou nejužším místem v Prachovských skalách až na vyhlídku Českého ráje.

Z vyhlídky zamíříme k rozcestí U buku a odtud po hlavní turistické trase navštívíme Vyhlídku míru, ze které je vidět centrální část Prachovských skal. Dále pak pokračujte až na rozcestí Nad Císařskou chodbou, odkud začnete sestupovat Císařskou chodbou. Po zdolání několika desítek schodů se opět dostáváte na rozcestí Zadní točenice. Nyní se vrátíte zpět k Turistické chatě.

Cesta vlakem

Do žel. zastávky Jinolice – trať Turnov – Jičín a dále po modré turistické značce okolo Jinolických rybníků až do Prachovských skal – asi 3,5 km.

Cesta autobusem

Z Jičína linkou Jičín – Holín -Pařezská Lhota, jezdí jen ve všední dny. V období letních prázdnin je možné využít turistický cyklobus na trase Semily – Rovensko pod Troskami – Holín – Jičín, jezdí ve středu, v pátek a v neděli.

Centrální parkoviště

Centrální parkoviště se nachází u Turistické chaty. Nachází se přímo u vstupu do skal. Projedete obci Prachov a po asi 500 m odbočíte u Lepařova pomníku vlevo.

Video: Prachovské skály

GPS souřadnice

50.4685706N
15.2845011E

Pechova vyhlídka, Český ráj Prachovské skály, Turistika Prachovské skály.

Český ráj

Pechova vyhlídka

Prachovské skály

Český ráj Prachovské skály

Turistika Prachovské skály

Pechova vyhlídka, Český ráj Prachovské skály, Turistika Prachovské skály.